“Strategie-Hulp-On-Demand (SHOD)”

uw ‘meewerkend voorman’ bij de strategische opbouw en -ontwikkeling  van uw organisatie

Index

Alle tot nu toe geplaatste blogs zijn genummerd en staan zoveel mogelijk in een logische volgorde.
Tenzij anders aangegeven vormt iedere blog een afgerond thema rondom Strategie, Organisatieontwikkeling, Leiderschap of (strategische) Marketing & Verkoop, etc..

1. Introductie Pull& Push’ weblogs

2. Waardepropositie en Product Markt Combinatie (PMC)

3. Waardepropositie versus Klantsegment

4. Verdienmodel | het Business Model Canvas (BMC)

5. Empathie | Emotie Canvas (inleven in de klant)

6. Ansoff-matrix | Penetratie, Marktontwikkeling, Productontwikkeling en Diversificatie

7. Groei vanuit Diversificatie

8. Disruptive technologies en game changers versus een ‘Blue Ocean’ strategie

9. Blue Ocean – de 2 hoofdcomponenten

10. Speciale tarieven voor Start-Ups, Scale-Ups en MKB-organisaties

11. Het gebruik van modellen en afbeeldingen

12. Het SWOT-diagram en de (uitgebreide) SWOT-analyse.

13. Het Strategisch Plan als Dashboard, de 4 echelons (1/3)

14. Het Strategisch Plan als Dashboard, de kloof (tussen current state en desired future state) (2/3)

15. Het Strategisch Plan als Dashboard, de Transitie (3/3)

16. De werking van het Dashboard in de praktijk

17. Succesvol veranderen – wat heb je ECHT nodig?

18. De vier stijlen van leidinggeven versus de vier stadia in organisatie-ontwikkeling

19. In welk stadium van organisatieontwikkeling verkeert uw organisatie? (MT: is uw stijl van leidinggeven passend)

20. Situationeel Leiderschap

21. Value Selling (het verkopen van de échte waarde van uw product)

22. Organisaties zijn mensen

23. Elk type leider heeft extra vaardigheden nodig; ‘oude skills’ voldoen niet meer in een hybride kantoorwereld

24. Het inhuren van een professional versus een amateur

25. Levensfasen versus leiderschap

26. De ‘Hamburger-techniek’ (offerte maken)

27. De groeifasen van elk (!) bedrijf

28. De kunst en kracht van het ‘loslaten’

29. De zwarte en de witte wereld (1/4) | visie + passie = ambitie

30. De zwarte en de witte wereld (2/4) | grafiek van de angst

31. De zwarte en de witte wereld 3/4 | Problemen en échte uitdagingen wakkeren creativiteit aan

32. De zwarte en de witte wereld 4/4 | Fouten maken mag NIET, tenzij ….

33. Generieke strategieën; Cost leadership, Highest quality, Middle-of-the-road

34. Value Selling (Benefit selling)

36. De logistieke doelstelling versus de doelstellingen van de Customer Service

37. Strategie; (maak)bedrijven (laten) groeien van servet naar tafellaken

38. Dingen waarvan we niet weten, dat we ze niet weten. Incl. wat is growth hacking?

39. Hoe adresseren we obstakels in de ‘Innovatiereis’?

40. Managementstijl versus de ontwikkelingsstadia van een organisatie (vervolg op weblogs 18 en 19).

41. De Reactieve organisatie (1/4)

42. De Actieve organisatie (2/4)

43. De Proactieve organisatie (3/4)

44. De Toppresterende organisatie* (4/4)

45. De Groeicurve

46. Strategie versus procesarchitectuur (versus de groei van een systeem van prestatie-indicatoren)

47. Het applausgebied van een Strategie en meer

48. Het applausgebied van een Strategie in relatie tot het ‘Why-How-What’ (Simon Sinek)

49. ‘Strategisch denken’, ‘Strategisch Managen’ en Adaptief zijn

50. En dan even nu heel iets anders. Hoe mensen in elkaars voetsporen kunnen treden en hun ambitie volgen van facilitator tot glazenier en van leerling tot leiderschap coach

51. Wat Leiderschap te maken heeft met ‘het einde voor ogen houden’?

52. Een handig hulpmiddel om een Waardepropositie te bepalen en extra omzet te behalen

0 reacties

Een reactie versturen

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *