“Strategie-Hulp-On-Demand (SHOD)”

uw ‘meewerkend voorman’ bij de strategische opbouw en -ontwikkeling  van uw organisatie

36. De logistieke doelstelling versus de doelstellingen van de Customer Service

Alvorens in te gaan op de mogelijk aanknopingspunten tot verbetering breng ik graag eerst nog even de vorige blog (#35) en het volgende in herinnering [bron: “Visser/Van Goor H5, p.55] “Het doel van de logistiek is om de doorlooptijd* te verkorten, de leverbetrouwbaarheid te verbeteren, de flexibiliteit te verhogen en de integrale kosten (hiervan) te verlagen”. Zie ook bijgaande afbeelding.

Verhoging van de Customer Service – het uiteindelijke doel –  moet zodanig plaatsvinden, dat de doelstellingen ten aanzien van doorlooptijd, leverbetrouwbaarheid en flexibiliteit (ieder met hun kostenconsequenties!) steeds onderling in balans blijven en bovendien een optimum bewerkstelligen voor de Integrale Kosten. (Zie ook de ‘kleur’analogie tussen afbeeldingen in deze (#36) en de vorige blog (#35).

Volgens Visser/Van Goor beïnvloedt de leverbetrouwbaarheid de Customer Service het meest. Dit kan ik vanuit de praktijk alleen maar bevestigen.

Zorg dus te allen tijde voor betrouwbare leveranciers in uw keten! (Liefst échte partners die echte waarde toevoegen en zodoende bijdragen aan het bereiken van het hoogste doel van uw organisatie: uw klanten tevreden stellen!)

Hierbij ondersteuning nodig? Bel 0683 398 488 of contact Vosteq (www.vosteq.nl).

*) Doorlooptijd ook wel levertijd: De totale tijd van wachten en bewerken in een betreffende schakel [Visser/Van Goor, p. 238]