“Strategie-Hulp-On-Demand (SHOD)”

uw ‘meewerkend voorman’ bij de strategische opbouw en -ontwikkeling  van uw organisatie

Blog

Hieronder de meest interessante tips & tricks en wetenswaardigheden uit onze praktijk

43. De Proactieve organisatie (3/4)

43. De Proactieve organisatie (3/4)

In de weblogs 41 t/m 44 vindt u mogelijk extra handvaten voor het bepalen in welke fase van ontwikkeling uw organisatie op dit moment staat. Dit kunt u doen aan de hand van de kolom waarin u de meeste overeenkomsten ziet met uw eigen organisatie. Als u dit inmiddels...

Lees meer
SHOD 42.  De Actieve organisatie  (2/4)

SHOD 42. De Actieve organisatie (2/4)

In de vorige blog, in deze en in de beide blogs daarna worden telkens één van de vier ontwikkelingsstadia van een organisatie nader toegelicht. Aan de hand van de karakteristieken die typerend zijn voor ieder van deze organisatie-fasen; Reactief, Actief, Pro-actief en...

Lees meer
41. De Reactieve organisatie (1/4)

41. De Reactieve organisatie (1/4)

Zoals in de vorige weblog toegezegd worden in deze en de drie hieropvolgende blogs, telkens één van de vier ontwikkelingsstadia van een organisatie nader toegelicht. Aan de hand van de karakteristieken die typerend zijn voor ieder van deze organisatie-fasen vroegen we...

Lees meer
39. Hoe adresseren we obstakels in de ‘Innovatiereis’?

39. Hoe adresseren we obstakels in de ‘Innovatiereis’?

Allereerst wil ik hier onze volgers op www.pullenpush.nl en op LinkedIn Pull& Push bedanken voor het zo snel bereiken van deze mooie mijlpaal. Dagelijks nieuwe kijkers en blijvers en ‘still growing strong’. Fijn dat onze blogs blijkbaar voorzien in een behoefte....

Lees meer
35. Logistieke doelstelling in relatie tot het Product

35. Logistieke doelstelling in relatie tot het Product

In de dagelijkse praktijk komen de begrippen leverbetrouwbaarheid en klanttevredenheid veel voor. Vaak geeft een ondernemer mij aan hoe lastig de organisatie het vindt om deze twee criteria goed te managen. Aan de hand van bijgaande figuur licht ik graag de relatie...

Lees meer
34. Benefit Selling (Value selling)

34. Benefit Selling (Value selling)

Afgelopen jaar hele mooie workshops gedaan over het onderwerp ‘Benefit Selling’, ook wel ‘Value selling’ genaamd. Deze (verkoopondersteunende) methodiek wordt sinds jaar en dag toegepast door grotere professionele organisaties en raakt steeds meer in zwang binnen het...

Lees meer