Alle tot nu toe geplaatste blogs zijn genummerd en staan zoveel mogelijk in een logische volgorde.
Tenzij anders aangegeven vormt iedere blog een afgerond thema rondom Strategie, Organisatieontwikkeling, Leiderschap of (strategische) Marketing & Verkoop, etc..
1. Introductie Pull& Push’ weblogs
2. Waardepropositie en Product Markt Combinatie (PMC)
3. Waardepropositie versus Klantsegment
4. Verdienmodel | het Business Model Canvas (BMC)
5. Empathie | Emotie Canvas (inleven in de klant)
6. Ansoff-matrix | Penetratie, Marktontwikkeling, Productontwikkeling en Diversificatie
7. Groei vanuit Diversificatie
8. Disruptive technologies en game changers versus een ‘Blue Ocean’ strategie
9. Blue Ocean – de 2 hoofdcomponenten
10. Speciale tarieven voor Start-Ups, Scale-Ups en MKB-organisaties
11. Het gebruik van modellen en afbeeldingen
12. Het SWOT-diagram en de (uitgebreide) SWOT-analyse.
13. Het Strategisch Plan als Dashboard, de 4 echelons (1/3)
15. Het Strategisch Plan als Dashboard, de Transitie (3/3)
16. De werking van het Dashboard in de praktijk
17. Verandering – wat maakt het succes?
18. De vier stijlen van leidinggeven versus de vier stadia in organisatie-ontwikkeling
21. Benefit Selling (het verkopen van de échte waarde van uw product)
24. Het inhuren van een professional versus een amateur
25. Levensfasen versus leiderschap
26. De ‘Hamburger-techniek’ (offerte maken)
27. De groeifasen van elk (!) bedrijf
28. De kunst en kracht van het ‘loslaten’
29. De zwarte en de witte wereld (1/4) | visie + passie = ambitie
30. De zwarte en de witte wereld (2/4) | grafiek van de angst
31. De zwarte en de witte wereld 3/4 | Problemen en échte uitdagingen wakkeren creativiteit aan
32. De zwarte en de witte wereld 4/4 | Fouten maken mag NIET, tenzij ….
33. Generieke strategieën; Cost leadership, Highest quality, Middle-of-the-road
34. Benefit Selling (Value selling)
36. De logistieke doelstelling versus de doelstellingen van de Customer Service
37. Strategie; (maak)bedrijven (laten) groeien van servet naar tafellaken
38. Dingen waarvan we niet weten, dat we ze niet weten. Incl. wat is growth hacking?
39. Hoe adresseren we obstakels in de ‘Innovatiereis’?
40. Managementstijl versus de ontwikkelingsstadia van een organisatie (vervolg op weblogs 18 en 19).
41. De Reactieve organisatie (1/4)
42. De Actieve organisatie (2/4)
43. De Proactieve organisatie (3/4)