“Strategie-Hulp-On-Demand (SHOD)”

uw ‘meewerkend voorman’ bij de strategische opbouw en -ontwikkeling  van uw organisatie

Last but not least

Wat u binnen de diensten Strategie of Organisatie nog meer kunt verwachten in het Value-pack van Pull& Push:

Ondersteuning bij markt gerelateerde of commerciële vraagstukken*

Business Analyses

Business Modelling

*) Strategie heeft veelal ook een grote impact op de commerciële aspecten van de organisatie

Denk hierbij o.a. aan de volgende vraagstukken.

Is uw verkooporganisatie gericht op win-win of opportunistisch?

Is de effectiviteit van uw Verkooporganisatie op orde?

Is de lange termijn verkoop-organisatieontwikkeling in lijn met de rest van de organisatie?

i

Is Accountmanagement gewenst en een strategische keuze?

+

Is de splitsing van Centers in Excellence for Sales (Verkoop) versus Centers in Excellence for Manufacturing (Operations) al aan de orde?

Is men voldoende bewust van de (verkoop)-mechanismen voor groei en rendement?

Verkoopt u nog altijd de kenmerken van het product in plaats van de meerwaarde? (Value Selling)

Voordelen voor u:

De SHOD-expert stimuleert omzet- en margeverbetering door;

N

Langdurige, diepgaande en breed georiënteerde ervaring, kennis en kunde.

N

Directe begeleiding wanneer u zelf hiervoor onvoldoende tijd vindt of (commerciële) capaciteit mist.

De huidige Corona-crisis heeft bijvoorbeeld menig verdienmodel doen sneuvelen.
Ook kunnen plotseling wijzigingen in markt- of koopgedrag uw situatie ineens veranderen.

Met Business Analyses (BA) en Business Modelling (Canvas, BMC) helpt de SHOD-expert u snel te reageren of te anticiperen op ingrijpende (markt)veranderingen of op veranderende interesses van kopersgroepen. (Zie figuur boven).

Met name, maar zeker niet exclusief voor Start Ups en Scale Ups, omvat de SHOD-dienstverlening ook vele andere zaken, modellen en analyses die belangrijk zijn binnen de strategie van een onderneming, zoals;

  • Analyses en modellen waarmee u uw product maatschappelijk positioneert (PESTEL) of die de Sterktes, Zwaktes, Kansen en Bedreigen in kaart brengt (SWOT). Hierbij reiken wij een methodiek aan die uw product(en)/dienst(en) optimaal positioneren en/of verbeteren.
  • Analyses waarmee u voor uw product/dienst vast kunt stellen hoe uniek deze is (bv. Red or Blue Ocean strategy) en/of wat de concurrentiekracht of -positie is (bv. Porter, BCG, e.a.). Dit helpt u uw marktpositie te verstevigen en de groei en het rendement van de organisatie te verhogen.
  • En nog veel meer …..

O.a. met deze analyses of modellen toetsen wij de toegevoegde waarde van uw organisatie.
Direct en zeer inzichtelijk zeer waardevolle verbeteradviezen.
Direct meer rendement en/of productiviteit!

Ook kunt u professioneel geholpen worden op het gebied van Marketing & Verkoop:

N

Strategisch.

N

Interim: als u zowel om expertise als ook om capaciteit verlegen zit.

N

Sales-coaching (incl. sales-coaching-in-the -field).

Te allen tijde zijn wij graag uw partner voor:

N

Ondersteuning bij opzetten strategisch-/transitie-plan.

N

Persoonlijke coaching.

N

Workshops en/of trainingen.

We maken hiervoor graag heldere afspraken met u over de duur van de samenwerking en de honorering.