“Strategie-Hulp-On-Demand (SHOD)”

uw ‘meewerkend voorman’ bij de strategische opbouw en -ontwikkeling  van uw organisatie

Blog

Hieronder de meest interessante tips & tricks en wetenswaardigheden uit onze praktijk

47. Het applausgebied van een Strategie en meer

47. Het applausgebied van een Strategie en meer

De ‘stip-op-de-horizon’, is in feite meer een ‘wolk’ oftewel representeert zij een ‘applausgebied’. Binnen de ‘hoog-over’ strategie is deze dus vooral ‘richtinggevend’ (en voorkomt dat er door de Leiding - zoals voorheen ?! - alle kanten op gedacht wordt en voorkomt...

Lees meer
45. De Groeicurve

45. De Groeicurve

Rekening houdend met de ‘impact door de omvang van groei van organisaties’ die toegelicht wordt in weblog 27 (De groeifasen van elk (!) bedrijf) en met de grootte van een organisatie’ die toegelicht wordt in weblog 37 (Strategie; (maak)bedrijven (laten) groeien van...

Lees meer
44. De Toppresterende organisatie* (4/4)

44. De Toppresterende organisatie* (4/4)

In deze en de vorige drie weblogs vindt u mogelijk extra handvaten voor het bepalen in welke fase van ontwikkeling uw organisatie op dit moment zit. Dit kunt u doen aan de hand van de kolom waarin u de meeste overeenkomsten ziet met uw eigen organisatie. Als u dit...

Lees meer
43. De Proactieve organisatie (3/4)

43. De Proactieve organisatie (3/4)

In de weblogs 41 t/m 44 vindt u mogelijk extra handvaten voor het bepalen in welke fase van ontwikkeling uw organisatie op dit moment staat. Dit kunt u doen aan de hand van de kolom waarin u de meeste overeenkomsten ziet met uw eigen organisatie. Als u dit inmiddels...

Lees meer
42.  De Actieve organisatie  (2/4)

42. De Actieve organisatie (2/4)

In de vorige blog, in deze en in de beide blogs daarna worden telkens één van de vier ontwikkelingsstadia van een organisatie nader toegelicht. Aan de hand van de karakteristieken die typerend zijn voor ieder van deze organisatie-fasen; Reactief, Actief, Pro-actief en...

Lees meer
41. De Reactieve organisatie (1/4)

41. De Reactieve organisatie (1/4)

Zoals in de vorige weblog toegezegd worden in deze en de drie hieropvolgende blogs, telkens één van de vier ontwikkelingsstadia van een organisatie nader toegelicht. Aan de hand van de karakteristieken die typerend zijn voor ieder van deze organisatie-fasen vroegen we...

Lees meer
39. Hoe adresseren we obstakels in de ‘Innovatiereis’?

39. Hoe adresseren we obstakels in de ‘Innovatiereis’?

Allereerst wil ik hier onze volgers op www.pullenpush.nl en op LinkedIn Pull& Push bedanken voor het zo snel bereiken van deze mooie mijlpaal. Dagelijks nieuwe kijkers en blijvers en ‘still growing strong’. Fijn dat onze blogs blijkbaar voorzien in een behoefte....

Lees meer